Umiejętność efektywnego umawiania spotkań handlowych telefonicznie – czy jest to do nauczenia?

Nim zaczniesz telefonować do klientów

Dzwoniąc do poszczególnych osób trzeba wiedzieć w praktyce po co wykonuje się dany telefon. Umawianie spotkań z klientami to nie jedynie odbycie rozmowy, ale przede wszystkim nakłonienie rozmówcy do odbycia spotkania z przedstawicielem przedsiębiorstwa. Czy podstawowym motywatorem jest dla nas to, że to część naszej pracy oraz musimy to uczynić, lub może sami wierzymy w to, że firma, w której pracujemy ma do zaoferowania innym coś ciekawego a także cennego?

Umiejętność efektywnego umawiania spotkań handlowych telefonicznie - czy jest to do nauczenia?


Autor zdjęcia: Daniel Broche

Zanim zaczniemy dzwonić do klientów, ważne jest dokładne przemyślenie paru zasadniczych kwestii. Powinniśmy w głównej mierze odnaleźć odpowiedź na pytanie na temat tego ? do kogo w ogóle zamierzamy telefonować. Jaka jest nasza grupa docelowa? Czym się ona charakteryzuje, jakie są jej potrzeby? Czy będziemy rozmawiać z pracownikami przykładowo niewielkich firm budowlanych, a być może z prezesami dużych firm, lub menadżerami wyższego szczebla.